Followers

31.12.12

Omma (Mak)


Perfect Two
 Selaku budak lepasan SPM, aku mengucapkan SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH kepada adik-adik yg akan menjejakkan kaki ke sekolah esok mahupun tahun depan. Baiklah, harini adikku, Munirah (seperti dalam gambar di atas) telah pun 'di-check in' kan ke asrama. For the first in her life and the first sibling that will stay in hostel. Bravo dik! Mu champion! Aku kalah dengan mu! Aku bangga atas keberanian mu!
Aku agak terkilan melihat ommaku (mak) menitiskan air matanye sebaik sahaje meninggalkan dorm adik td. So, aku try pujuk mak and hug her. Dik, pndai mu buat mak menangis, aku jgk yg kene pujuk! Hehe, see! Dah namanye mak, walau berpisah dgn anak sedekat mane pun tetap sedih apatah lg jauh. Oke, cukuplah aku berdramatik niatku cuma ingin adikku sedar sebaik sahaja die membaca entri ini. NgehNgehNgeh
...

Harini aku tersedar bahawe beruntungnye hidup kte pd zaman teknologi ni. Almaklumlaa, baru2 ni banjir kan. Mesin basuh boleh laa guna tp x sampai hati nak bebankan die dengan berbakul2 baju yg perlu dicuci dek terkena air banjir. Jadi, ntok mengambil hati si mesin basuh agr dia dpt bertahan lebih lama, aku pon rela membasuh kain baju dengan tangan sendiri. Terasa pulak mcm berada sezaman dengan arwah Tan Sri P. Ramlee & sewaktu dengannye. Yelahkan, kan ank2 dara sama naik dgn mak2 dara akan bawak sebakul kain yg nak dibasuh kt sungai. Yg beza aku ngan diorang, diorang berkemban aku plak berwaspada, yelah, mcm mane tak nye -mamat2 hindustan penuh depan rumah. Ish, rse nak pkai topeng mcm perompak tuu pon ade. Malu laa katakan. Hehe *gediks nyah*
...

Okelaa, caww dulu. Assalamualaikum :)