Followers

23.1.17

Year 1 (2nd sem)

Alhamdulillah bulan Jun 2016 yang lepas, seminggu sebelum Ramadhan, tahun pertamaku di Uia Kuantan berjaya dihabiskan. Ku akui semester kedua yg lepas lebih mencabar dari semester sebelumnya kerana subjeknya yang banyak dan semakin mencabar. 

Hmmm ape yg MENARIK pasal sem kalini? 

#1 Lab Microbiology
Yg ni first try smear atas nutrient agar. Nervous xyah cakap laa, sampai terpecah nutrient agar aku hahaha. Tapi waktu first time je pecah, next2 tuu dah expert dah & x nervous dah.


Smear ni mula2 tangan memang cam keras sikit, but then lama2 makin ok alhamdulillah.
#2 IPHA OBs'

Sem ni bermulalah tugas ku sebagai assistant head EduPro bureau. Antara program yg aku handle dengan bantuan drpd members of IPHA adalah "CFS VISIT", "COMPILATION FOR RX14" & "CONQUER THE FINAL". Sepanjang menjawat jawatan tersebut, banyak benda aku dapat belajar. Terima kasih untuk Hilmi & Kak Mira yang banyak membantu.

#3 INDUCTION PROGRAMME BY IPHA MBs

We all wakil from RX14. Waktu induction ni benda yang best sangat adalah buat rakit sendiri dan rentas sebahagian Sg. Pahang, bapak seram weh. Aku xkan lupa tragedi di mana rakit aku terlanggar satu pokok tepi sungai dan kami tersangkut beramai-ramai bawah pokok tuu. 

#4 CFS VISIT from CFS IIUM GAMBANG.





Empat gambar kat atas ni waktu Program CFS VISIT iaitu program Edu under aku, masa ni ingat lagi aku kena balik cuti midsem lewat. Tapi xpe, demi adik2 kurelakan jiwalah jawabnya. Setinggi-tinggi perhargaan kepada yg banyak membantu aku termasuklah Si Hilmi sendiri, Saberk, Fikri Ahmad, Kimi dan ramai lagi. Tq sangat2. CFS VISIT ni program kerjasama antara Uia Kuantan & CFS Gambang untuk mendedahkan kepada adik2 pada kos2 seperti Medic, Pharmacy & Dentistry. 


#5 PHARMILY DAY 2016 (#PD2016)


Pada sem ni jugak, batch aku diamanahkan untuk menguruskan program tahunan student pharmacy iaitu " Pharmily Day". Pharmily Day ni ala2 macam sport day laa yg juga melibatkan semua warga pharmacy termasuklah para pensyarah dan stuff2. Alhamdulillah, tema yg kami pilih mendapat sambutan baik & dipuji oleh akak2 dan abg2, tema "Harry Potter ~ Unleash the magic".

No comments: